مصاحبه
ایران‌کازمتیکا فرصتی برای تعامل اهالی صنعت است
۹ آبان ۱۴۰۳پگاه حبیبی
ایران‌کازمتیکا فرصتی برای تعامل اهالی صنعت است

لیلا حسام وزیری، رئیس هیات مدیره شرکت رامان آروند دینا در آستانه برگزاری ششمین همایش و نمایشگاه ایران‌کازمتیکا، درباره وضعیت بازار محصولات بهداشتی و آرایشی در کشور عنوان کرد: 

در این سال‌ها به دلیل ممنوعیت واردات محصولات نهایی حوزه بهداشتی و آرایشی،‌ این صنعت در کشور رشد چشمگیری داشته است و امروز محصولات مختلف این حوزه را با تنوع بالا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

وی در این باره افزود: البته از سوی دیگر ممنوعیت واردات قانونی محصولات خارجی باعث شده، فزصتی برای سودجویان ایجاد شود و امروز شاهد افزایش کالای تقلبی نیز در این مارکت هستیم که این روند برای سلامت مردم بسیار خطرناک است.

در حال حاضر در بازار ایران محصولاتی وجود دارند که به صورت تقلبی و زیرزمینی با ظاهر پکیج خارجی تولید شده و به فروش می‌رسند. بنابراین به نظر می‌رسد که ممنوعیت واردات راه حل مناسبی برای این موضوع نباشد. باید مبادی قانونی واردات محصولات بهداشتی و آرایشی به کشور  وجود داشته باشد و همزمان با نظارت بر این واردات، از تولیدکننده داخلی نیز حمایت شود تا علاوه بر تامین نیاز داخلی،‌ امکان رقابت سالم نیز در بازار وجود داشته باشد.

وی همایش و نمایشگاه ایران‌کازمتیکا را فرصتی مناسب برای تعامل و همفکری فعالان صنعت شوینده،‌ آرایشی و بهداشتی کشور دانست و افزود: ایران‌کازمتیکا به عنوان تخصصی‌ترین نمایشگاه برای حوزه تولید صنعت بهداشتی آرایشی در طول دوره‌های برگزاری خود، جایگاهی مناسب برای عرضه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این صنعت در کشور بوده که برگزاری آن می‌تواند موجب توسعه این صنعت در کشور شود.

حسام‌وزیری تصریح کرد: در این رویداد تخصصی تولیدکنند‌گان، تامین‌کنندگان، مصرف‌کنندگان، پزشکان و نمایندگان نهادهای سیاست‌گذار حضور دارند و این موضوع امکان درک بهتر از فضای صنایع شوینده، ‌بهداشتی و آرایشی را فراهم می‌کند و در واقع زنجیره تامین تا مصرف این محصولات در ایران کازمتیکا به انسجام می‌رسد.